8 Şubat 2017 Çarşamba

Pis Eller Görüyorum

Kuşların kanatlarını kırdılar, boğdular tüm sevinçleri, gömdüler karanlığa bu güzel şehri, yarınlara olan umutları zincire vurdular. Hiç kimsenin gözünün yaşına bakmadılar, sustu bugün rüzgar, sustu kuşlar, durgun denizler, düştü birer birer hayaller, çamura bulandı umutlar...

Kimsenin yüzünün kıyısına tebessüm vurmadı, toz kaplamış gönülleri temizleyemedi belediye işçileri, yüreğine dokunulmuyor hiç kimsenin öyle ki bir dokun bin ah işit. Kapıların eşiklerinde acının simgesidir bir çift ayakkabı, yedi gün ışıklar sönmez o evde ve gelen giden eksik olmaz. Yavaş yavaş ayakları kesilir tüm komşuların, kapının önündeki bir çift ayakkabının yerinde yeller eser. Şimdilerde gözyaşları acıyı yüklenir omuzlarına, gel gör ki o vakitlerde hiç kimsenin eli uzanmaz omzuna...
Çocukların uçurtmalarını vurdular, bilyelerini çaldı cellatlar, ip atlaması gerekirken, ölüm denilen halatın üzerinden atlar çocuklar, yağmur yağmaz oldu bu şehre, bombalar yağmakta üzerine üzerine ve çocukların annelerini, babalarını çaldılar...

Güneş doğsa da aydınlatamaz bazı sokakları, giremez bazı evlerin içine öyle ki ışık vurmaz bazı yüreklere, havaya kalkan eller görüyorum, o eller ki emanete hıyanet ediyorlar. O eller ki anneleri, kızları, kadınları kırıyorlar. Öyle pis eller görüyorum ki ufacık bedenlerin üzerinde geziniyor, öyle hain eller görüyorum ki ağızları kapatıyor yaptığını gizlemek adına, öyle temiz elbiseler gördüm, o temiz elbiseleri kirleten bedenler, kirleten eller öyle ki suçları örten, görmezden gelen eller...

Ay ve yıldız delip geçer gibi göğü, rüzgar ile dans eder gibi al bayrağım. Kara bulutlar utana sıkıla dolaşıyor memleketimin üzerinde ve buna aldırış etmeyen cellat yüzlü hainler görüyorum. Gökyüzünü delip geçen kurşunlar sağır ediyor kulakları, kilometrelerce uzaktan ateş düşüyor ocaklara, her ateş düşen ocağın sancısı düşüyor yüreklere, kiminin gözünde yaş, kiminin gözlerinde, dilinde, dudaklarında öfke öyle ki elden bir şey gelmiyor ve ne geliyorsa hep el'lerden geliyor. El'den gelen bunca şeye rağmen özünden de vuruluyor vatanım. Kardeşi kardeşe kırdırmaya çalışıyor çakallar, anaların evlatlarının canına göz dikiyor namertler ve buna göz yumuyor kendini bilmezler...

Dualar uzanır semaya, sığınır milletim, mazlumum, masumlarım Rabbine, yürekler atar vatan aşkıyla sabır, şükür, lanetler birer birer uçuşuyor havada, pis eller görüyorum, o eller ki vatanımın namusuna göz dikiyor...


Tayfun Yavuz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder